Η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στη συρρίκνωση του δημόσιου τομέα, με συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους και της προστασίας των δημόσιων αγαθών υλοποιείται αυτό το διάστημα μέσω των διαθεσιμοτήτων-απολύσεων

Ενημερωτική εγκύκλιος

 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

 

Η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στη συρρίκνωση του δημόσιου τομέα, με συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους και της προστασίας των δημόσιων αγαθών υλοποιείται αυτό το διάστημα μέσω των διαθεσιμοτήτων-απολύσεων σε όλα τα Υπουργεία και τα ΝΠΔΔ καθώς και με την προώθηση νέων Οργανογραμμάτων.

 

Είναι προφανές ότι ο πρώτος κύκλος απολύσεων-διαθεσιμοτήτων, με την κατάργηση οργανικών θέσεων σε συγκεκριμένους κλάδους-ειδικότητες ως 23 Αυγούστου και έκδοση διαπιστωτικών πράξεων ως 16 Σεπτεμβρίου (σύμφωνα με τον σχεδιασμό, που έχει εξαγγελθεί από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης), και η απόλυση των συναδέλφων με ασφαλιστικά μέτρα την 1η Νοεμβρίου, απλώς ανοίγουν το νέο κύκλο των απολύσεων. Προκειμένου να τηρηθούν οι μνημονιακοί στόχοι, ως το τέλος του 2013, θα πρέπει να βρεθούν σε διαθεσιμότητα 25.000 δημόσιοι υπάλληλοι, από τους οποίους οι 15.000 θα απολυθούν οριστικά μετά την πάροδο του 8μήνου της διαθεσιμότητας. Ως εκ τούτου, η επιβεβαίωση από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας προς τα σωματεία εργαζομένων στο Υπουργείο, ότι έχει μειωθεί κατά πολύ ο αρχικός στόχος των 500 απολύσεων από το ΥΠ.ΠΟ.Α., δεν μπορεί και δεν πρέπει να μας κάνει να εφησυχάζουμε. Στόχος είναι να αποτραπεί οποιαδήποτε απόλυση και να αλλάξει η πολιτική που βλέπει τον δημόσιο τομέα ως «περιττό δημοσιονομικό βάρος» προσφέροντάς τον βορά στα ιδιωτικά συμφέροντα.

 

Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι δεν πρόκειται για μία ακόμη οριζόντια ρύθμιση και προτάσσει επικοινωνιακά την υποτιθέμενη «αξιολόγηση» του προσωπικού, προκειμένου να βρεθούν οι υποψήφιοι «διαθέσιμοι». Η Υπουργική Απόφαση του Υ.ΔΙ.Μ.Η.Δ., που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στις 7/8/2013 (αποστέλλεται συνημμένα), πέρα από τα καταφανώς απαράδεκτα και αντισυνταγματικά στοιχεία που εμπεριέχει, αποτελεί μία ακόμη πράξη στο έργο «λοιδορώντας τους δημοσίους υπαλλήλους», ενώ αποδεικνύει ότι η ηγεσία του Υ.ΔΙ.Μ.Η.Δ. δεν αναγνωρίζει στους δημόσιους υπαλλήλους καμία άλλη λειτουργία πέραν της διοικητικής-εκτελεστικής!

Με βάση αυτή την Υπουργική Απόφαση, το δημόσιο θεωρεί ότι το ήμισυ σχεδόν της «αξίας» του υπαλλήλου (30 στα 100 μόρια!) αποτελεί ο τρόπος διορισμού. Μάλιστα, φτάνει σε τέτοιο σημείο, ώστε ο τρόπος εισαγωγής να παίρνει περισσότερα μόρια ακόμη και από τη θητεία του Διευθυντή ή του Γενικού Διευθυντή. Ταυτόχρονα, με το άρθρο 3 μηδενίζει κάθε τρόπο πρόσληψης που σχετίζεται με μετατροπή σύμβασης από ΙΔΟΧ σε μόνιμο ή από ΙΔΟΧ σε ΙΔΑΧ (παρότι έχουν γίνει με διαδοχικούς νόμους ή Π.Δ., ενώ το Π.Δ. 164/2004 έγινε κατ’ επιταγή νομοθεσίας της Ε.Ε. και ελέγχθηκε από το ΑΣΕΠ!), «στοχοποιώντας» τους υπαλλήλους αυτούς ως«ρουσφέτια». Διαφοροποιεί ακόμη και τη μοριοδότηση των γραπτών διαγωνισμών με βάση το αν πραγματοποιήθηκαν πριν ή μετά την ίδρυση του ΑΣΕΠ. Ακόμη και η επετηρίδα, που ήταν ο μόνος τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών έως το 1997, αντιμετωπίζεται ωσάν να αποτελεί πρόσληψη «από το παράθυρο».

 

Δεν θα αναφερθούμε καν στην υποκειμενικότητα ή την ανυπαρξία υπηρεσιακής αξιολόγησης σε πολλές Υπηρεσίες. Είναι όμως πραγματικά ντροπή στα κοινωνικά κριτήρια του νόμου Ν. 4172, που επαναλαμβάνονται σε αυτή την Υ.Α., οι γονείς αναπήρων και οι τρίτεκνοι να εξαιρούνται της διαθεσιμότητας με προϋπόθεση το εισοδηματικό κριτήριο των 12.000 ευρώ! Πρόκειται για μια απαράδεκτη και προσβλητική Υπουργική Απόφαση, για την οποία ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων θα διερευνήσει τη δυνατότητα νομικής προσβολής της, από κοινού με άλλους Συλλόγους και την ΑΔΕΔΥ.

 

Όσον αφορά το θέμα του Οργανισμού, σύμφωνα με την ενημέρωση που είχαμε από το Διευθυντή του Γραφείου Υπουργού κο Καρακατσάνη, η πολιτική ηγεσία συζητά εκ νέου σχέδιο Οργανισμού με την πρόθεση να συμπεριλάβει και τις θέσεις εργασίας στο όποιο Π.Δ. Επίσης, ενημερωθήκαμε ότι πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας είναι να υπάρξει διάλογος με τα σωματεία του ΥΠ.ΠΟ.Α. επί συγκεκριμένου προσχεδίου Οργανισμού το επόμενο διάστημα. Ο Σύλλογος επανέλαβε τις θέσεις του ότι η εν λόγω συζήτηση πρέπει να ξεκινήσει από τον υπάρχοντα Οργανισμό, με αξιολόγηση των αρνητικών και θετικών του στοιχείων και να γίνει με γνώμονα την ενίσχυση της δημόσιας προστασίας των μνημείων και της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, ενώ προϋπόθεση για οποιαδήποτε συζήτηση είναι η διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας, χωρίς υποχρεωτικές μετακινήσεις, «διαθεσιμότητες» ή άλλους τρόπους συρρίκνωσης προσωπικού.

 

Τέλος, ως προς το θέμα της καρτοσήμανσης, ενημερωθήκαμε ότι η πολιτική ηγεσία ζήτησε έλεγχο του ηλεκτρονικού συστήματος καρτοσήμανσης από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και αναμένεται πόρισμα από το εξειδικευμένο προσωπικό της εν λόγω Γραμματείας.

 

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες, τη στιγμή αυτή χρειάζεται η μέγιστη ενότητα μεταξύ των συναδέλφων και εν γένει των εργαζομένων. Η λαίλαπα αυτής της πολιτικής θα αντιμετωπιστεί μόνο με κοινούς αγώνες, τόσο στο ΥΠ.ΠΟ.Α. όσο και σε όλο το δημόσιο. Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων συμμετέχει ενεργά σε όλες τις συναντήσεις σωματείων του πολιτισμού και του δημοσίου. Καλούμε όλα μας τα μέλη να συμμετέχουν σε όλες τις κινητοποιήσεις των πρωτοβάθμιων σωματείων το επόμενο διάστημα και να διευκολύνουν πρωτοβουλίες ενημέρωσης του κοινού.

 

Το Δ.Σ. και οι Τ.Ε. καλούνται σε κοινή συνεδρίαση την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου, προκειμένου να αποφασιστούν δυναμικές κινητοποιήσεις διαρκείας, που θα αποτρέψουν τις απολύσεις που προγραμματίζονται για τον Σεπτέμβριο.

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ