ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ
Ερμού 136, 10553 Αθήνα. Τηλ-Fax.: 2103252214, E-mail:archaeol@otenet.gr, www.sea.org.gr
 
 
Αθήνα,  21/4/2021
Αρ. Πρωτ.: 109
 
ΠΡΟΣ: Υπηρεσιακό Γραμματέα ΥΠΠΟΑ
ΚΟΙΝ: 1. Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού
           2. Μέλη ΣΕΑ
 
Τοποθετήσεις αναπληρωτών Διευθυντών στις υπηρεσίες της ΓΔΑΠΚ και αμεροληψία της Διοίκησης.
 
Σε συνάντησή μας τον Νοέμβρη 2020 είχαμε, για άλλη μια φορά, τονίσει την ανάγκη να προχωρήσουν οι κρίσεις για τις θέσεις ευθύνης (Διευθυντών, Τμηματαρχών) στη ΓΔΑΠΚ, με διαφάνεια, αξιοκρατία και με την διευθέτηση των ζητημάτων που αφορούν την ισότιμη συμμετοχή όλων σε αυτές (εκκρεμότητα με ξένη γλώσσα, εκκρεμότητα με αναγνώριση προϋπηρεσίας ΙΔΑΧ υπαλλήλων).
 
Η επί 10ετία πλέον απουσία κρίσεων σε θέσεις ευθύνης της ΓΔΑΠΚ έχει παραγάγει μια σειρά από αρνητικά αποτελέσματα, στα οποία έρχονται να προστεθούν νέα θλιβερά φαινόμενα τα οποία δεν βοηθούν ούτε την λειτουργία της Υπηρεσίας ούτε την καλλιέργεια κλίματος αξιοκρατίας και κοινής αντιμετώπισης στις Υπηρεσίες.
 
Οι τρεις αποφάσεις, μέσα σε 3 ημέρες, για τοποθέτηση, ανάκληση και ξανά τοποθέτηση αναπληρώτριας προϊσταμένης στην ΕΦΑ Ιωαννίνων, (ΑΔΑ Ρ7ΤΟ4653Π4-8ΛΚ/13-4-21, 6ΓΑΤ4653Π4-Θ7Γ/14-4-21, 9Η6Ω4653Π4-ΧΔΜ/15-4-21) ήταν η κορυφή του παγόβουνου μιας σειράς αναιτιολόγητων ενεργειών σε τοποθετήσεις αναπληρωτών προϊσταμένων, που κάθε άλλο παρά ομοιάζουν με χρηστή διοίκηση και είναι εκτός των πλαισίων του «επιτελικού κράτους» που όρισε την ύπαρξη Υπηρεσιακών Γραμματέων για την ανεπηρέαστη από τις πολιτικές ηγεσίες λειτουργία της Διοίκησης.
 
Στις περιπτώσεις των ΕΦΑ, Δράμας, Πόλης Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής και Αγίου Όρους, του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων και Ιωαννίνων, στη θέση του ελλείποντος προϊστάμενου, ενώ υπήρχαν Τμηματάρχες που μπορούσαν να αναπληρώνουν μέχρι τη διεξαγωγή των κρίσεων κι ενώ υπάρχει επίσης νόμιμη διαδικασία μετάθεσης Διευθυντών μέσω αίτησής τους στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο, επιλέχθηκε να τοποθετηθούν αναπληρωτές  Διευθυντές από άλλες Υπηρεσίες.
 
Ρωτούμε λοιπόν:
 
  1. Τηρήθηκε η νόμιμη διαδικασία, με εισήγηση της ΓΔΑΠΚ για τις αναπληρώσεις αυτές;  Αν ναι, γιατί δεν αναφέρεται στα έχοντας υπόψη των αποφάσεων;  Αν όχι,  πώς τεκμαίρονται οι «υφιστάμενες υπηρεσιακές ανάγκες» τις οποίες επικαλείστε σε κάποια από τα σχετικά έγγραφα;
  2. Τι σημαίνει η αναφορά σε ηλεκτρονικά μηνύματα της Υπουργού και του κ. Πλατίτσα, διευθυντή του γραφείου της, στα έχοντας υπόψη κάποιων από τις παραπάνω αποφάσεις;
  3. Έχετε σκοπό να διαφυλάξετε την αμεροληψία και την εύρυθμη λειτουργία της Διοίκησης, σύμφωνα με το πνεύμα και το γράμμα του Ν. 4622/2019;
  4. Σε ποιες ενέργειες έχετε προχωρήσει προκειμένου, να εκκινήσουν οι κρίσεις σε θέσεις ευθύνης (Διευθυντών, Τμηματαρχών) της ΓΔΑΠΚ;
 
                                                      Για το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΑ,
   
           Η Πρόεδρος               Η Γενική Γραμματέας
                    
    Δέσποινα Κουτσούμπα
                   
            Εύα Γιατρουδάκη