Κατατέθηκε χτες στη Βουλή το σχέδιο νόμου του ΥΔΜΗΔ "Διοικητικές Απλουστεύσεις, Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημοσίου Τομέα - Τροποποίηση Διατάξεων Π.Δ. 318/1992 και λοιπές ρυθμίσεις".

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΔΜΗΔ

"Διοικητικές Απλουστεύσεις, Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημοσίου Τομέα - Τροποποίηση Διατάξεων Π.Δ. 318/1992 και λοιπές ρυθμίσεις".

 

 

Κατατέθηκε χτες στη Βουλή το σχέδιο νόμου του ΥΔΜΗΔ "Διοικητικές Απλουστεύσεις, Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημοσίου Τομέα - Τροποποίηση Διατάξεων Π.Δ. 318/1992 και λοιπές ρυθμίσεις".

Είναι καταρχάς τουλάχιστον απαράδεκτο το γεγονός ότι -παρά τις έντονες και τεκμηριωμένες αντιδράσεις κατά τη διάρκεια της «ανοιχτής διαβούλευσης»- δεν έγινε ούτε μία αλλαγή στις απαράδεκτες και αντεπιστημονικές διατάξεις του εν λόγω σχεδίου νόμου.

Πρόκειται για ένα σχέδιο νόμου που, αν εγκριθεί, θα επικυρώσει το σχέδιο της κυβέρνησης για τη διάλυση του δημόσιου τομέα, δημιουργώντας ένα καθεστώς ζούγκλας στις υπηρεσίες του δημοσίου, καθώς:

√ Με τα άρθρα 21~33 θεσμοθετείται η υποχρεωτική ποσόστωση στην αξιολόγηση των υπαλλήλων: έως 25% άριστοι, έως 60% μέτριοι, έως 15% ανεπαρκείς! Πρόκειται για το πλέον εξωφρενικό εφεύρημα, καθώς εκ των προτέρων και με νόμο το κράτος αποφασίζει ότι το 15% των υπαλλήλων κάθε υπηρεσίας είναι άχρηστο ή ανεπαρκές.

Η ρύθμιση αυτή ευτελίζει κάθε έννοια αξιολόγησης, ενώ δημιουργεί κλίμα ανηλεούς ανταγωνισμού μεταξύ των υπαλλήλων. Είναι καταφανώς αντιεπιστημονική, δεν εφαρμόζεται σε καμία χώρα, ενώ είναι προφανές ότι δεν σχετίζεται με καμία προσπάθεια «βελτίωσης» του δημόσιου τομέα, αλλά μόνο με την προσπάθεια της κυβέρνησης να προβεί σε απολύσεις με την επίφαση της «αξιολόγησης».

Καθώς μία-μία οι ρυθμίσεις της κυβέρνησης για την απόλυση δημοσίων υπαλλήλων (εφεδρεία, διαθεσιμότητα κλπ.) καταπίπτουν στα δικαστήρια, ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης βρίσκεται σε αναζήτηση φύλλου συκής, προκειμένου να ισχυριστεί ότι οι νέες απολύσεις θα γίνουν μέσω μιας διαδικασίας «αξιολόγησης»,όπου οι Προϊστάμενοι με το πιστόλι στον κρόταφο θα αναγκάζονται, προκειμένου να μην απολυθούν οι ίδιοι, να κρίνουν το 15% από το προσωπικό των υπηρεσιών τους ως άχρηστο ή ανεπαρκές! Μάλιστα το ΥΔΜΗΔ φιλοδοξεί να εφαρμόσει το σύστημα αυτό και για τις εκθέσεις αξιολόγησης του 2013!

 

√ Με τα άρθρο 43 το ΥΔΜΗΔ προσπαθεί να νομοθετήσει το απαράδεκτο της εκ των υστέρων αλλαγής των κριτηρίων του Π.Δ. 164/2004, με βάση τα οποία οι συμβάσεις των συμβασιούχων μετατράπηκαν σε αορίστου χρόνου, για να μπορεί να τους απολύσει! Καθώς μάλιστα δεν μπορεί να παρακάμψει τον ΑΣΕΠ, που είναι το αρμόδιο για τις προσλήψεις στο δημόσιο και υπεύθυνο για τη μετατροπή των συμβάσεων όργανο, προσπαθεί να τον ποδηγετήσει ορίζοντας ότι «με απόφαση του ΥΔΜΗΔ ρυθμίζονται τα εφαρμοζόμενα κριτήρια και η διαδικασία επανελέγχου». Δηλαδή με μια απλή Υπουργική Απόφαση φιλοδοξεί το ΥΔΜΗΔ να θέσει εκ των υστέρων άλλα κριτήρια από αυτά που έγιναν δεκτά από την Ανεξάρτητη Αρχή, το ΑΣΕΠ, κατά την εφαρμογή του Π.Δ. 164/2004.

Πρόκειται για απαράδεκτη και αντισυνταγματική ρύθμιση, που αντίκειται στην ισότητα και την ασφάλεια δικαίου και μοναδικό στόχο έχει τις απολύσεις.

 

√ Με τα άρθρο 7 του ίδιου σχεδίου νόμου καταργούνται είκοσι τρεις (23) φορείς του Δημοσίου και το προσωπικό των ΝΠΙΔ και ΑΕ του Δημοσίου απολύεται, ακόμη κι αν έχει προσληφθεί με διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.

Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων έχει ταχθεί –διαχρονικά– κατά της απόσπασης  αρμοδιοτήτων από το Δημόσιο και της δημιουργίας «παραϋπηρεσιών» που –με την πρόφαση της «ευελιξίας» – μετέφεραν παραγωγικό έργο του Δημοσίου στα διορισμένα Διοικητικά Συμβούλια των φορέων αυτών, με αποτέλεσμα -στις περισσότερες περιπτώσεις- την κατασπατάληση πόρων του Δημοσίου. Αυτή η επιλογή έγινε όμως από τις ίδιες τις κυβερνήσεις και δεν έχει καμία σχέση με τους εργαζόμενους στους φορείς αυτούς, για τους οποίους η πάγια θέση μας είναι να απορροφηθούν, μαζί με τις αρμοδιότητες, από τις αντίστοιχες Υπηρεσίες του Δημοσίου, οι οποίες οφείλουν να χαράζουν πολιτική στους τομείς αρμοδιότητάς τους.

Δυστυχώς, για μία ακόμη φορά σε αυτό το νομοσχέδιο δεν φαίνεται να υπάρχει καμιά πραγματική διάθεση για κάτι τέτοιο. Αντιθέτως στην περίπτωση του ΥΠ.ΠΟ.Α., το κλείσιμο της ΕΑΧΑ και του ΕΚΕΒΙ δεν συνοδεύονται από μια άλλη πρόταση για την πολιτική στον τομέα των ενοποιήσεων-αναπλάσεων και του βιβλίου.

Ιδιαίτερα στην περίπτωση της ΕΑΧΑ ΑΕ, ενώ αυτή κατά το ήμισυ ιδρύθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού, στο άρθρο 7 του σχεδίου νόμου προβλέπεται όλες οι αρμοδιότητές της να περάσουν στο ΥΠΕΚΑ και οι υπάλληλοι να απολυθούν! Είναι απαράδεκτο το ΥΠ.ΠΟ.Α. να παραχωρεί τις αρμοδιότητές του που σχετίζονται με την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων και τις αναπλάσεις που βασίζονται σε αυτές. Ζητάμε οι σχετικές αρμοδιότητες αλλά και το προσωπικό (αρχαιολόγοι, μηχανικοί, διοικητικοί κ.ά.) να περάσουν στο ΥΠ.ΠΟ.Α.

 

Συνάδελφοι, είναι αναγκαίο να αντισταθούμε στη λαίλαπα που έρχεται.

Καλούμε όλα τα σωματεία του δημοσίου να κινηθούμε ενωμένοι ενάντια στην ψήφιση αυτού του απαράδεκτου σχεδίου νόμου.

 

Συμμετέχουμε στην 24ωρη απεργία της Τρίτης 18 Φεβρουαρίου

και καλούμε τα μέλη μας να διοργανώσουν κατά τόπους συγκεντρώσεις

μαζί με τα άλλα σωματεία του ΥΠ.ΠΟ.Α.

Στην Αθήνα η συγκέντρωση έχει προγραμματισθεί για τις 9 πμ στη Μπουμπουλίνας.

 

Καλούμε όλα τα μέλη να δώσουν το μαχητικό παρών στις κινητοποιήσεις, καθώς και στην ετήσιαΤακτική Εκλογοαπολογιστική Συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 17 Μαρτίου στην Αθήνα.

 

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ